Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

ODIT.info > Дискусия > Селско стопанство Започни нова тема

Мнооого гореща тема! Амортизация на биологични активи

 Амортизация на биологични активи Vesta78 Профил 27.04.2022 11:09

Здравейте колеги! Дано не ви се стори тъп въпроса ми, но до сега не съм се сблъсквала.
Имам фирма, която има говеда, отглеждани само за месо. Кравите са заведени като ДА , те не са млекодайни, а се използват само за приплод. Колежката преди мен с разходите за храна на кравите е натрупвала стойността им и те стават все по-скъпи, а всъщност вече остаряват и не са вече толкова продуктивни. Мисля, че трябва да им се начислява амортизация / която до момента не е начислявана/ , но нещо не ми е ясно точно как се случват нещата. Моля ако има колега, който води такова счетоводство за помощ. Благодаря предварително.

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 27.04.2022 12:21

Festa78, на биологичните активи не се начислява амортизация. В конкретния казус в коя счетоводна група на биологичните активи към момента се водят въпросните стари крави?
Всички крави са млекодайни, но според породата им, за стопанското им предназначение и цели, за които се отглеждат и оценките им на биологичните и стопанските им качества се делят на крави с месодайна продуктивност и крави с млечна продуктивност. При месодайните породи храненето на новородените телета до преминаването им в телета в друга възрастова група е основно от бозаене на млякото от кравата.

 RE: Амортизация на биологични активи Vesta78 Профил 27.04.2022 12:35

Да , така е TaNikKa , просто неправилен изказ. Кравите се отглеждат със стопанско предназначение с месодайна продуктивност,телетата до 6м бозаят от тях, така е..но какво се случва с натрупването на сумите не ми е ясно. Кравите се водят в сметка 274.

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 27.04.2022 12:38

Отговор на Vesta78(27.04.2022 11:09):
Vesta78 каза:
Здравейте колеги! Дано не ви се стори тъп въпроса ми, но до сега не съм се сблъсквала.
Имам фирма, която има говеда, отглеждани само за месо. Кравите са заведени като ДА , те не са млекодайни, а се използват само за приплод. Колежката преди мен с разходите за храна на кравите е натрупвала стойността им и те стават все по-скъпи, а всъщност вече остаряват и не са вече толкова продуктивни. Мисля, че трябва да им се начислява амортизация / която до момента не е начислявана/ , но нещо не ми е ясно то...


Въпроса не е тъп, но според изложения в тема казус и термините които изполвате, явно имате Развъдна опитна станция за сурогатни крави. Да се чуди човек как ще им осчетоводявате текущо приходите и разходите!

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 27.04.2022 12:41

Отговор на Vesta78(27.04.2022 12:35):
Vesta78 каза:
Да , така е TaNikKa , просто неправилен изказ. Кравите се отглеждат със стопанско предназначение с месодайна продуктивност,телетата до 6м бозаят от тях, така е..но какво се случва с натрупването на сумите не ми е ясно. Кравите се водят в сметка 274.

Не ме интересува шифърът на счетоводната сметка, интересува ме в групата на крави за разплод ли са или са преминали счетоводно в групата на бракуваните крави.

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 27.04.2022 13:00

Извинявайте, че съм разфъфлила потребителското Ви име.
Или от фестивалите, или от прехода от туризъм към селско стопанство, или от "непрежалимия" ми радио- приемник VeF ще е. ;)
"Без радио не мога" от 1969г. Отговор на Vesta78(27.04.2022 11:09):

 RE: Амортизация на биологични активи Vesta78 Профил 27.04.2022 13:05

Не са бракувани кравите ,в крави за приплод са. Обикновено стопанство, което отглежда/развъжда животните за месо.

 RE: Амортизация на биологични активи Vesta78 Профил 27.04.2022 13:06

Няма проблем :)
Отговор на TaNikKa(27.04.2022 13:00):
TaNikKa каза:
Извинявайте, че съм разфъфлила потребителското Ви име.
Или от фестивалите, или от прехода от туризъм към селско стопанство, или от "непрежалимия" ми радио- приемник VeF ще е. ;)
"Без радио не мога" от 1969г.

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 27.04.2022 13:14

Отговор на Vesta78(27.04.2022 13:05):
Vesta78 каза:
Не са бракувани кравите ,в крави за приплод са. Обикновено стопанство, което отглежда/развъжда животните за месо.


А от колко години не им правена оценка по справедлива цена за отчитане на разликите от балансовите им стойности в текущи разходи , съответно счетоводни грешки за изминалите години и декларациите по чл.92 от ЗКПО или Приложение 2 на декларациите по чл.50 от ЗДДФЛ?
В края на всяка отчетна данъчна година трябва да се прави такава оценка по справедливи цени когато данъчното облагане е по общия ред на ЗКПО.

 RE: Амортизация на биологични активи Vesta78 Профил 27.04.2022 13:22

До колкото виждам по счетоводни справки и регистри , не е правена оценка по справедлива стойност и затова за мен идва чуденката как така те са с увеличаваща стойност, а има крави вече на 10 години, ами те са непродуктивни вече...би трябвало стойността да е ниска..

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 27.04.2022 13:27

Отговор на Vesta78(27.04.2022 13:22):
Vesta78 каза:
До колкото виждам по счетоводни справки и регистри , не е правена оценка по справедлива стойност и затова за мен идва чуденката как така те са с увеличаваща стойност, а има крави вече на 10 години, ами те са непродуктивни вече...би трябвало стойността да е ниска..


Уточнете данъчното облагане по кой закон е и от коя година. В случая възрастта на кравите- майки не е ориентир за работната им група към която счетоводно се водят.
Те са 10-годишни крави, но в тия 10 години са били телета, юници и след това крави.
После има и друг фактор - пазарните цени на фуражите, лекарствата, ваксините и другите услуги по отглеждането им и инфлационни индекси спрямо предходните. Има си основания за нарастването и на цените на кравите и на счетотодната им балансова стойност.

 RE: Амортизация на биологични активи astora Профил Изпрати email 27.04.2022 13:55

Отговор на TaNikKa(27.04.2022 13:27):
TaNikKa каза:


Уточнете данъчното облагане по кой закон е и от коя година. В случая възрастта на кравите- майки не е ориентир за работната им група към която счетоводно се водят.
Те са 10-годишни крави, но в тия 10 години са били телета, юници и след това крави.
После има и друг фактор - пазарните цени на фуражите, лекарствата, ваксините и другите услуги по отглеждането им и инфлационни индекси спрямо предходните. Има си основания за нарастването и на цените на кравите и на счетотодната им балансова стойност...
ОТ КЬДЕ ПА ТИ РАЗБИРАШ ОТ БИОЛОГИЧНИ АКТИВИ. ТИ СИГУРНО НЕ СИ ВИЖДАЛА КРАВА

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 27.04.2022 14:01

Отговор на astora(27.04.2022 13:55):
astora каза:
ОТ КЬДЕ ПА ТИ РАЗБИРАШ ОТ БИОЛОГИЧНИ АКТИВИ. ТИ СИГУРНО НЕ СИ ВИЖДАЛА КРАВА

Изчезни мерзавец неден! Изчезни, че и Перник ще ти се види тесен.
Такъв чан ще ти сложа, че ще искаш и хомот да ти сложа. И без това чанът го закачих на един прът от луканките като те чух, че "Утре ще ме дават по телевизията".

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 27.04.2022 14:18

Оглупял и от охраненост болен старец се хвалиш и плашиш в ефирното пространство. Отговор на astora(27.04.2022 13:55):

 RE: Амортизация на биологични активи astora Профил Изпрати email 27.04.2022 14:55

Отговор на TaNikKa(27.04.2022 14:18):
TaNikKa каза:
Оглупял и от охраненост болен старец се хвалиш и плашиш в ефирното пространство.
ТИ СИ ТЬПА БИОЛОГИЧНА ЕДИНИЦА

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 27.04.2022 15:50

Отговор на astora(27.04.2022 14:55):
astora каза:
ТИ СИ ТЬПА БИОЛОГИЧНА ЕДИНИЦА

А ти си тъп чифт биологични единици.

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 27.04.2022 16:34

Отговор на Vesta78(27.04.2022 13:22):
Vesta78 каза:
До колкото виждам по счетоводни справки и регистри , не е правена оценка по справедлива стойност и затова за мен идва чуденката как така те са с увеличаваща стойност, а има крави вече на 10 години, ами те са непродуктивни вече...би трябвало стойността да е ниска..


Можете да си направите консултация с доц.д-р Васил Николов за продуктивността на кравите от година до година през средната продължителност на живота им за съответната порода, климатична област, отглеждане в стопанството, което ви е подотчетно. Не е счетоводител, зоотехник е, но има специализации и за адаптацията и жизнеспособността на тези опитомени представители със стопанско значение. Или ще Ви насочи към негов колега.

 RE: Амортизация на биологични активи astora Профил Изпрати email 27.04.2022 16:42

Отговор на TaNikKa(27.04.2022 16:34):
TaNikKa каза:


Можете да си направите консултация с доц.д-р Васил Николов за продуктивността на кравите от година до година през средната продължителност на живота им за съответната порода, климатична област, отглеждане в стопанството, което ви е подотчетно. Не е счетоводител, зоотехник е, но има специализации и за адаптацията и жизнеспособността на тези опитомени представители със стопанско значение. Или ще Ви насочи към негов колега.
НА ТАЯ И ТРЯБВА ПРОСТО ПСИХИАТЬР

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 27.04.2022 17:08

Отговор на astora(27.04.2022 16:42):
astora каза:
НА ТАЯ И ТРЯБВА ПРОСТО ПСИХИАТЬР

Разкарай се, досаден си! На който му трябва ще си намери и без твоите жалки коментари.
Баси и енергийния вампир си! Нещастник си!

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 03.05.2022 11:26

Vesta78, докъде стигнахте с чуденката с продуктивността на месодайните крави? Пишете ни! В специализираната литература намирам данни за пикове на продуктивност от до 12- 15 години от средната им продължителност от живота на кравите след преминаването им в работна група за разплод , т.е. 10 годишните крави и в двете направления- за мляко и месо са си достатъчно продуктивни при равни други условия. Отговор на Vesta78(27.04.2022 11:09):

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 14.06.2022 20:09

Vesta78, "напърите" и "елитните статистисти" не са ли проявили интерес към подотчетната ви фирма? Те понеже служебно са назначени са много компетентни при фалирането на финансирани.
Лично съм получавала по-компетентни консултации от напуснали системите им колеги в сравнение с наетите в работното им време на работните им места. Отговор на Vesta78(27.04.2022 11:09):

 RE: Амортизация на биологични активи Vesta78 Профил 23.02.2023 08:10

Все още си се чудя, нищо не съм предприела по въпроса.
Многократно сме проверявани от нападжии, но кравите някак ги подминават и нищо за тях...сигурно защото и те не ги разбират :)))

Отговор на TaNikKa(03.05.2022 11:26):
TaNikKa каза:
Vesta78, докъде стигнахте с чуденката с продуктивността на месодайните крави? Пишете ни! В специализираната литература намирам данни за пикове на продуктивност от до 12- 15 години от средната им продължителност от живота на кравите след преминаването им в работна група за разплод , т.е. 10 годишните крави и в двете направления- за мляко и месо са си достатъчно продуктивни при равни други условия.

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 24.02.2023 19:38

Разбират ги и те като статистиците, но явно повече от менютата ги разбират - говежди, телешки субпродукти- едно двойно шкембе с повечко чеснова разрядка и език необелен с масло.
Това като вица за семейство съпрузи на ресторант. Поръчал си съпругът на сервитьора нещо телешко, докато съпругата му още четяла менюта и сервитьора го запитал:
- Ами "лудата крава"!?
- Тя после ще поръчва.- отговорил съпруга й.

Отговор на Vesta78(23.02.2023 08:10):
Vesta78 каза:
Все още си се чудя, нищо не съм предприела по въпроса.
Многократно сме проверявани от нападжии, но кравите някак ги подминават и нищо за тях...сигурно защото и те не ги разбират :)))


 RE: Амортизация на биологични активи astora Профил Изпрати email 24.02.2023 23:28

Отговор на TaNikKa(24.02.2023 19:38):
TaNikKa каза:
Разбират ги и те като статистиците, но явно повече от менютата ги разбират - говежди, телешки субпродукти- едно двойно шкембе с повечко чеснова разрядка и език необелен с масло.
Това като вица за семейство съпрузи на ресторант. Поръчал си съпругът на сервитьора нещо телешко, докато съпругата му още четяла менюта и сервитьора го запитал:
- Ами "лудата крава"!?
- Тя после ще поръчва.- отговорил съпруга й.


Те си луда крава

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 30.10.2023 15:36

Отговор на astora(27.04.2022 13:55):
astora каза:
ОТ КЬДЕ ПА ТИ РАЗБИРАШ ОТ БИОЛОГИЧНИ АКТИВИ. ТИ СИГУРНО НЕ СИ ВИЖДАЛА КРАВА

Достaтъчно , идиот, търси си стaрчески социaлен дом зa умствено- изостaнaли, където дa бъдеш нaстaнен безсрочно. Нa теритириятa нa черноморските общини нямa тaкивa. Сaмо в тaкъв тип социaлен дом може евентуaлно дa те остaвят дa оцелееш...
Ще те опрaвят без дa им трепне нищо-гaрaнтирaм- и щетите, които нaнеси сa неизмерими и стойностно и морaлно.

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 30.10.2023 16:32

Отговор на astora(27.04.2022 16:42):
astora каза:
НА ТАЯ И ТРЯБВА ПРОСТО ПСИХИАТЬР

Ей, дa беше 2007-мaгодинa, дa си зaмениш дaнните с нa някоя женa, Женчо стрaхлив. Знaя къде ще ти е лобното място и прaвителственaтa лимузинa знaя... И зaд шофьорa дa седнеш ще те достигнaт ...
 

 RE: Амортизация на биологични активи TaNikKa Профил 09.05.2024 10:59

Отговор на Vesta78(23.02.2023 08:10):
Vesta78 каза:
Все още си се чудя, нищо не съм предприела по въпроса.
Многократно сме проверявани от нападжии, но кравите някак ги подминават и нищо за тях...сигурно защото и те не ги разбират :)))




Aми не рaзбирaт ми, те не рaзбирaт и товa, което проверявaт не рaзбирaт. Не рaзбирaт и основните им делегирaни по длъжности зaдaчи. Рaзбирaт сaмо от проучвaния нa възможности и плaтежоспособности, зa дa се зaкaчaт и фaлирaт проучените, зa дa не им зaстрaшaвaт кaриерите и осигурителните им доходи към пенсиите им нa трудоустроените им длъжности, които зaемaт.
По Териториaлните стaтистически бюрa сa още по- зле и от нaпaджиите, a събирaт още по- подробни дaнни зa лицa, стопaнствa, сдружения и предприятия...
реклама

ODIT.info > Дискусия > Селско стопанство